En dimmig dag

Började dagen med att tvätta mattor. Inte för att det används speciellt många mattor i detta hus sedan mitt hem utökades med katterna. Egentligen har jag bara fyra mattor i hela huset plus två små dörrmattor. Från början kändes det kalt och kallt om fötterna men nu har jag vant mig och fördelen är att det är väldigt lättstädat.
 
Därefter var det dags för en av de två årliga ögonbottensfotograferingarna. Inte alls trevligt med de pupillvidgande dropparna som får en att likna en missbrukare på väg in i döden. Direkt efteråt var det dags för tandläkaren och naturligtvis var det en dimmig figur i det ljusa väntrummet som hejade glatt när jag stegade in . De mörka solglasögonen åkte på och figuren blev igenkänd.
 
Dagens planer blev det ingenting av på grund av ljuskänsligheten som var ovanligt påfrestande i det starka solljuset. Vickade istället för persiennerna och lade mig för att lyssna på en ny cd-bok. Det gick som det gick och nu har jag råkat sova i fyra !!! timmar. Dimsynen är väck och det går att vara utomhus i ljuset igen.