Vårvindar friska ..

Regnslokande penséer för några år sedan.
 
Idag har vi sydliga vindar som viner runt knuten och borrar sig genom märg och ben. Brr. Har inhandlat små blågula penséer och planterat dem i en kruka men den får gosa inne i växthuset en kall dag som denna för att inte blåsa sönder. Inne i växthuset är det nästan sommar med femton plusgrader och somrigt fuktig doft. Längtar tills jag kan bära ut alla blomplantor men det lär ta några veckor till.
 
Steg upp före sex för att vara på bilbesiktningen i god tid men det hade jag inget för eftersom internetbokningen inte hade fungerat. Det fanns fler bokningar än min som inte hade fungerat trots att de personerna till och med hade skrivit ut bokningen. Nåja, det löste sig i alla fall fast jag fick vänta en stund innan det blev en lucka. Bilen gick igenom och nu är det bara att vara glad och tuta och köra. Sanningen är att jag utan att veta om det har haft körförbud sedan den 13 januari ... slarvigt och oansvarigt av mig men det ska aldrig upprepas.