Shoppingdag

Som alltid är det jättetrevligt att åka på shoppingresa med bästisarna Maria och Lillemor. Jag hade med mig en lång lista på nödvändigheter och fick en del av dessa med mig hem. Har bland annat köpt lite vårnytt i klädväg med bra stylistråd från Maria. Hon ser vad som passar så jag är jättenöjd. Vi har ätit gott på O´learys och som sista anhalt blev det matinköp, men då var jag så mätt att det bara hamnade blomstergödning och hårfärg i shoppingvagnen. Däremot gjorde jag en vansklig sak och det var att klippa mig på ett dropinställe ......lite väl sent insåg jag att det var en herrfrisering ..... men klippning blev precis som jag ville ha det förutom att nacken blev väl så kort och herrigt rak. Nåja, mitt hår växer snabbt och direkt jag kom hem hällde jag på den köpta färgen så nu är jag åter mellanbrunett utan ett endaste grått hårstrå. 
Livet rullar vidare ...