Regntunga moln

 
Det har varit en gråvädersdag med regntunga moln som släppt ifrån sig några droppar lite då och då. Solen har visat sig någon minut åt gången men inte så länge att den lyckats locka ut mig någon längre stund. Istället har jag målat klart i tvättstugan eller entrén som det dumt nog också är. Nu har jag i alla fall vackert vita väggar.
 
Både dottern och sonen har varit förbi och i måleripausen hämtade jag två damer på skolan. Den ena hade haft hemkunskap och hade mig sig egenhändigt bakad pizza plus äppelpaj. Mums.
 
Snön rasade ihop en del under natten och äntligen syns altangolvet närmast husväggen. Funderar på att köpa en hammock för vaggande stunder sköna sommarkvällar. Ett nytt bord behövs också, men stolarna får duga trots utbredda rostangrepp så länge de håller att sitta på. Mina blomplantor har toppats noggrant av fyrbenta vänner så de lär buska till sig rejält. Längtar efter sommaren.