Besviken

Huvudet känns tungt som betong och kroppen vill inte komma till ro fast timmen är alldeles för sen och snart är det morgon igen. 
Ibland har jag svårt att förstå vad folk säger, inte för att jag behöver hörapparat, utan mer för att jag har svårt att tolka tvetydliga budskap samtidigt jag är naiv nog att tro alltför positivt om det mesta. Att bli positivt överraskad när man trott tvärtom är fantastiskt roligt men tvärtom när man ramlar baklänges ner i besvikelsens och sorgens avgrund är mindre kul. 
Nyss kom jag att tänka på poeten Alf Henrikssons välbekanta rader.
 
Ibland liksom hejdar sig tiden ett slag
och något alldeles oväntat sker
Världen förändrar sig varje dag
men ibland blir den aldrig detsamma mer 
/Alf Henrikson
 
Kanske är raderna mest välbekanta i begravningssammanhang men jag tycker att de kan passa i många situationer  oavsett orsak. Just i denna stund försöker jag tolka in en ljus och fin framtid med många trevligheter som väntar.