:* <3 <3

Just nu söker jag metaforer för att uttrycka den besvikelse jag känner. När jag lade fingrarna på tangenterna tänkte jag på Karin boye´s dikt Javisst gör det ont när knoppar brister men den är för lång för att skriva här.
Livet går tungt just nu och på samma gång är jag lättad över att ha fått svar på frågor som jag burit på ett längre tid. Redan tidigt förra hösten visste jag intuitivt vad som pågick och igår ordnade ödets finger det så att jag fick svart på vitt utan att jag själv behövde agera. Det var chockartat att se och gjorde ont att läsa. Nu är jag en erfarenhet rikare. Och rejält arg.
 
Ibland griper ödet in med lite uppmuntran och ord på vägen när man som bäst behöver det. I veckans nummer av den oerhört vetenskapliga veckotidningen Allers fanns följande horoskop att läsa för oss födda i fiskens tecken:
 
Känslor som har tryckts undan vill plötsligt komma upp till ytan igen. Du omvärderar något som har hänt och kan äntligen se det med positiva ögon. En stor lättnad.

Om kärlek: Månen gör din intuition stark och levande och nu kan du fatta bra beslut om det mesta, även i kärlek.
Utmaning: Tårarna.
Satsa på: Gå vidare.