Vilodagsväder

idag är det vilodagsväder så jag softar runt och funderar på vad jag eventuellt skulle kunna ta mig för. I bakhuvudet finns ett stort projekt, i verkligheten är det modell mindre, nämligen att städa upp i hyllan i mitt lilla kontorsrum. Ordning och reda är tryggt och skönt när man sköter ekonomin för andra människor. Även för egen del är det skönt att ha alla papper samlade när det är dags att åka till revisorn med deklarationspappren.
Däremot samlar jag på mig alldeles för många tidskrifter av olika slag och har svårt för att göra mig av med dem. I dag ska i alla fall samtliga Vi i villa till återvinningen och veckotidningar nya som gamla ska ges bort till bekanta som gillar korsord. Jag hör till dem som växte upp med Hemmets veckotidning och Femina och fortfarande gillar jag att bläddra i veckotidningar, att drömma mig bort i banala noveller och extrema modetips. Inför sommaren nappade jag till och med på ett erbjudande från Allers veckotidning endast för att på köpet få Lena Linderholms glad körsbärsduk. Den har förgyllt sommarens fester och är dessutom helt skrynkelfri.