Söndagspyssel

 
Ännu en strålande underbar sensommardag med klarblå himmel och skönt värmande sol. Gick ut tidigt och spankulerade runt medan katterna hoppade efter små flygfän. Nattens kallgrader hade nypit lite i rosenskärorna. När vädret var så torrt och fint kunde jag inte låta bli att putsa fönstret i lillrummet där jag har mitt lilla "kontor". I ett huj kom fräscha gardiner också på plats. I kväll fick jag ett grävryck och började utplåna ogräsväxten Slide som är oerhört spridningsvillig och har börjat söka sig under altanen. Två proppfulla skottkärror med handledstjocka rötter är nu på bilsläpet och det är bara början. I morgon, om höften inte sätter stopp, ska jag fortsätta grävandet. Just nu, efter dagens insats, känner jag mig ungefär lika vig som en garderob och lider av ett enormt allvarligt godissug.