Morgonsol

 
Ser ut att bli en fin dag. Solen skiner och temperaturen är på rätt sida om nollstrecket. Kanske blir det målning av några brädor högst upp under nocken förutsatt att jag orkar dra upp stegen på garagetaket.
Unge herrn kom förbi en snabbis i morse och kommer även hit efter skolan och då när jag har en som kan hjälpa mig att precisionsbacka med släpet ska vi passa på att åka till soptippen med ett lass.
Idag lockar utejobb. Funderar på att städa bilen och rengöra en del utesaker som ska in i bodan, till exempel grillen. Det känns sorgligt att sommaren är över även om hösten brukar bjuda på fina dagar. Det är det stora mörkret som komma skall som känns mest jobbigt. I och för sig kan man lura sig själv lite genom att ha gott om belysning och färger inomhus som förgyller tillvaron tills det efterlängtade ljuset återvänder efter nyår. Men det jag verkligen borde göra innan marken blir frusen är att gräva upp några buskar som ska bort och plantera ett eller två träd som jag länge drömt om att ha på min tomt. Den ena är en klotpil och den har jag redan rotad och klar i en kruka. Det andra trädet är en paradisapel för de röda bladens skull som bryter fint mot allt grönt.