Göra hösttankar

 
I förmiddagssolens obarmhärtigt avslöjande sken var mina fönster igengorkade av skit. Fönsterputsning står på agendan men jag hade planerat att vänta ännu en vecka eller två tills det värsta skräpet från träden runt omkring blåst iväg så att jag inte behöver ta utsidan flera gånger. För var dag som går längtar jag mer och mer efter färggranna gardiner och nya fräscha blommor att njuta av när höstmörkret tränger sig på.
 
Dottern kom förbi och drack kaffe i morse sedan hon lämnat flickorna på friskolan och hips vips hade vi bestämt oss för att åka och investera i skinnskor typ Lotta på militärlagerutförsäljningen i Sangis. Jag hittade sprillans nya för sjuttiofem kronor. Kanske inte de sexigaste skor jag sett men fotriktiga och sköna för en som inte vill lida pin för att vara fin. Köpte också ett bräckjärn modell tyngre till renovering av brosidorna som har tjocka brädor och långa grova spikar som knappt går att rubba. Nu jäklar ...
 
Första mogna äpplet har trillat ner av sig själv och det smakade precis som svenska äpplen ska smaka. Lycka! Endera dagen ska det bli äppelskördarfest och då ska barnbarnen få äran att plocka ner allihop.