En dag med alla nära och kära

Vaknade tidigt trots att jag agerade taxi i natt. Det var en pust av gamla tider, tider då jag i vissa perioder svartkörde nästan dygnet runt och som vanligt missade jag att sakta ner inför det värsta farthindret i den här kommunen. Dunk, dunk med fullsatt kärra. Två filmer passerade under gårkvällen, den sista slutade med tårar vid halvtresnåret. Idag är det tungt runt hårfästet.
Dagens väder har varit grått och vått och inget att glädjas åt ur vädersynpunkt.
Har umgåtts med alla sju barnbarn och yrvädren valparna Molly och Vira. ♥ Lycka ♥
 
Ett av barnbarnen behövde läxhjälp av gitarrvirtuosen farmor ... och yes jag kunde hjälpa men så var det också den allra första hemläxan på allra lägsta basnivån. Det känns gott i ♥ när barn får chansen att erövra ett språk. Jag tänker ofta på Loris Malaguzzis ord och önskar att våra barn och barnbarn erbjöds en helt annan skola än den vi har idag.
...
Ett barn har hundra språk men berövas nittionio. Skolan och kulturen skiljer huvudet från kroppen. De tvingar en att tänka utan kropp och handla utan huvud. Leken och arbetet, verkligheten och fantasin, vetenskapen och fantasteriet, det inre och det yttre görs till varandras motsatser. 
...