Redo

Så gick den här dagen i ett enda huj och nu finns inte en enda pryl utomhus som inte ska finnas där. Alla sommarsaker är instuvade på vinterförvaring, bodan är städad och snöskyffeln står redo. Idag nattade jag även några växter i gosiga lövbäddar. Hoppas att de klarar vintern.
 
Idag kom paketet med min nya vinterjacka och den passade perfekt. Är helnöjd med köpet, speciellt som jag kunde nyttja ett 50%-igt rabatterbjudande. Nya jeans är nästa inköp, men ve och fasa så jobbigt det är att köpa nya byxor. Det vore ingen match om man slapp prova dem. Inväntar rabattcheck från KappAhl.
 
Det känns som att jag är redo för vinter även om jag väldigt gärna skulle hoppa över den. För mig är vintern numera en enda kämpig, mörk och kall transportsträcka.
Det sägs att det inte är hur man har det utan hur man tar det som är avgörande för hur man mår så jag får försöka ha  i sinnet.