Ögonblicksbeslut

I morse tog jag ett ögonblicksbeslut att följa med dottern och ett av barnbarnen som hade ett ärende till Luleå. Vi bestämde oss för att frossa i färggrannt ögongodis på klädaffären Mosaik ... och det gick som det gick så nu hänger ett nytt plagg i min garderob. Ett plagg som jag bara inte kunde motstå och naturligtvis passade det perfekt. 
När jag kom hem bet jag i det sura äpplet och loggade målmedvetet in på Ellos, sökte fram koden till 50% på dyraste varan och beställde ett välbehövligt och planerat vinterjacksinköp (fast definitivt inte från Ellos). Totalt med dagens impulsköp och jackan blev summan totalt vad jag hade avsatt för jackinköpet. 
Löven, de guldgula, kallade och varmt klädd med räfstan i hand knallade jag iväg mot högarna och då kom mina snälla 80-åriga grannar rusande och hjälpte mig så nu är det allra värsta borta. I morgon startar jag klipparen och kör upp resten. Det räcker nog orken till. Sedan ska jag försöka vara nöjd för det har jag lovat Esko! Nu ska det bakas så att jag kan bjuda mina hjälpsamma grannar på kaffe och ficka i morgon.