Kvinnor kan!

På första rycket gick gräsklipparsnöret av och där stod jag med handtaget i hand. Granskade det röda tekniska vidundret och insåg att det inte var det minsta avancerat, bara att lossa tre skurvar och tre muttrar, lyfta upp två grejor och sedan linda på den nya startlinan. Fick visserligen åka två svängar till affären innan dimensionen blev rätt. Det fanns nämligen ett pyttelitet hål som snöret skulle träs genom och det första snöret var alldeles för grovt. Känslan var obetalbart skön när gräsklipparen sedan startade på första rycket! 
Enligt doktorn skulle jag ta det lugnt ett tag framöver så jag har gått i sakta gemak med min röda smattrande Honda framför mig medan löv och gräs hamnat i behållaren. Dagen har varit riktigt skön trots tunga regnmoln. Halva tomten är nu redo för vinter och resten tar jag en annan dag.