Måndagsmorgon!

Himlen har små blå öppnar så jag hoppas på en strålande fin dag.
Dottern kom förbi och drack morgonkaffet tillsammans med mig innan hon drog iväg till sin målarkurs.
Min plan för dagen är att sätta upp en ljusslinga på bodan, en tur till soptippen och eventuellt få lite ordning i garaget. Vill vara ute så mycket som möjligt medan det ännu är lite dagsljus.
Har precis läst nätrubrikerna i dagstidningen och det gör mig allt som oftast nedstämd. Återigen ett gammalt par som varit gifta i 70 år som inte får bo ihop sin sista tid i livet. Kommunerna tolkar sina lagar och regler ungefär som om djävulen skulle läsa bibeln. Med åren har jag blivit mer och mer övertygad om att många, kanske de flesta, chefer är empatilösa och inte får någon annan tillfredsställelse här i livet än av att ha makten att bestämma över andra människor. Ynkligt.