God middag

Här är det Plaskeby av och till, fast det spelar ingen större roll för mig. Håller mig hur som helst inomhus.
Livet känns ganska gott idag fast orken är ännu lite kort.
 
Foto: TV4
 
 
Har lagat en varmrätt från halvåtta hos mig. Det blev stekt fläskfilé med paccheri (pastarör), sauterad zucchini med grädde, ruccola, parmesanost, vitlök, persilja och prosciutto. Kan rekommenderas, blev mycket gott och var dessutom en riktigt lättlagad snabbis. Till och med barnbarnen åt med god aptit. Jag rostade prosciutton lätt i ugnen och bröt den i bitar. Fläskfilén skulle egentligen grillas men min grill är rengjord och bortställd så det blev stekpannan. Ingen förrätt och bara en glasstrut till dessert. Jag är både mätt och nöjd.
Nu är jag trött och tänker tillbringa resten av kvällen och halva natten framför teven. Kanske vaken, kanske sovandes.