Tapetsering och romance

 
En blöt och grådisig dag som gjord för innejobb. Tapetseringen är i slutfasen och hela huset känns täckt av slipdamm. Förmodligen har jag redan förstört dammsugaren, men det var en billig rackare för endast 299 kronor så den är inget att gråta över.
Min högerarm vill inte riktigt vara med idag så jag varvar tapetuppsättning med författarskap. Det är en härlig känsla att skriva när orden flyter fram på skärmen. Däremot går det tungt så fort jag försöker skapa romantiska scener. En novell måste nästan innehålla lite romantik för att man ska få lust att läsa den klart. Orden tar liksom slut och det handlar inte om att jag lider brist på romatiska upplevelser. Många skrivare upplever precis samma sak. Det borde vara enkelt att gestala något så vanligt som en innerlig kyss, men det är det verkligen inte och det är lite känsligt att fråga sina vänner " när du ligger med din man ..."  Enda raka är nog att lusläsa 20 knep för att skriva heta kärleksscener och sedan träna och träna ....