Skrivardrömmar

 
Har sovit gott och alldeles för länge. Insåg med fasa att jag till och med missat ett läkarbesök klockan tio ... tack och lov inget akut, bara en årskoll men den missen kommer att kosta mig några hundralappar. Skämmigt slarvigt.
 
Gräsmattorna är återigen fräscht vitpudrade och katternas och min dagliga utevistelse inskränker sig till väldigt korta stunder. Önskar att jag kunde promenera en sväng men min onda höft är inte att leka med just nu. Istället har jag färdigställt och skickat in ett bidrag till en novelltävling. Kors i taket! 
 
Under gårkvällens skrivarträff hade vi besök av en bokförläggare som berättade om vägen till en färdig bok. Det är en del att tänka utöver själva texten. Tyvärr kostar även små upplagor alltför många tusenlappar för en vanlig knegare utan sponsor. Det är så himla synd att så många bra manus hamnar i byrålådan.
När den här kursen är klar skulle jag vilja starta en skrivargrupp med skrivsugna där man mailar sina alster till varandra, dels för att få och dels för att ge konstruktiv kritik för att utveckla sitt skrivande. Naturligtvis ska man träffas öga mot öga också, dricka kaffe och utbyta erfarenheter. Ja, det är en dröm för närmaste framtiden.