Pust!

Äntligen kom räkningen för sommarens snickeriarbeten och den var inte saltad, tvärtom faktiskt. Jag blev så lättad att jag betalade den på stört. För en stund kan jag andas ut och planera några mindre men nödvändiga åtgärder. 
 
Tapetseringen går sakta framåt, men igår tog jag ett steg bakåt då jag fick låna en superduperbra skarvhyvel som verkligen skalade bort ojämnheter. Nu har jag spackeldamm i hela huset så det är nog lika bra att fortsätta med kök, sovrum och toalett när gästrummet är klart. Ska försöka hitta några billiga  och diskreta reatapeter.
När jag väl kom bort från kylskåpsdörren har jag skrivit en novell av bara farten. Ska skicka in den till tävling i hopp om att vinna en slant. Den här novellen handlar om en stormande kärleksrelation med förhinder eftersom mannen i fråga var gift. En del är självupplevt och en del är påhitt....