Julgransutflykt

 
Enligt dagens agenda skulle dottern och jag åka och hämta två julgranar i min hemtrakt en bra bit utanför Kalix. Termometern visade 15 minus men vi åkte i alla fall iväg mot GK:s där jag köpte en ny bågsåg. Så småningom parkerade vi längs en spårig skogsbilväg och travade iväg inåt djupa skogen. Granar var det gott om, men mest av den risiga och veka sorten. Till sist hittade vi en som var hyfsat fin och den fyllde hela skuffen och halva kupén så det blev bara en gran idag. Funderar på att spatserera iväg i skydd av mörkret till en grantät dunge som bara ligger några minuter bort ... 
Trots kylan och vinden kändes skogspromenaden riktigt skön och som alltid frågar jag mig varför jag inte ser till att unna mig den lyxen oftare. Tid har jag och björnarna lär sussa gott ännu en tid.