Flitens lampa lyser

Otroligt så mycket lättare sinnet blir när man är kreativ. Nu förstår jag varför mormor och de andra gamla tanterna avskydde att sitta fåfäng. I och för sig var det väl en dödssynd att lata sig, men säkert handlade det också om att skapa mening i tillvaron. 
Snart är den andra vanten klar och glädjande nog verkar de bli lika stora. Det är svårt att förstå att jag inte kommit igång med stickandet tidigare för jag har minsann köpt garn och plockat fram mönster. Det har alltid slutat med att garnkassen hamnat längst bak i garderoben och till sist har jag gett bort alltihop till någon mer handlingskraftig kvinna. Kanske har det varit så att all kraft har gått åt till att överleva en komplicerad livssituation. Just nu är det flyt, bara en miljonvinst som saknas. I och för sig kanske slantarna trillar in för jag har skickat in noveller till flera tävlingar så nu hoppas jag bara att mina föredettare inte köper veckotidningar för då är jag illa ute. Ha ha ha! Folk vill läsa om otrohet, lögner, besvikelser och passionerade möten och sådana gobitar har jag minsann gott om i erfarenhetssäcken. Numera kan jag öppna den där säcken och titta på eländet utan att må dåligt. Allt ligger bakom mig och jag är så glad över det liv jag lever idag.