En ny dag

Kära barnbarnet ringde tidigt i morse medan jag ännu låg och drog mig i varma sängen och det var bra för nu är jag på fötterna och en hel lång dag att fylla med väsentligheter ligger framför mig. Köket doftar nymalt kaffe och livsandarna spritter. Katterna tassar omkring, säkert förvånade över att jag har stigit upp så pass tidigt. Idag ska det målas, sys och skrivas eller kanske tjuvstartar jag med att göra lite juligt i mitt hus.
 
 
Ytterligare en lite längre novell har sett dagens ljus. Det är förvånande lätt att leva sig in i den värld och de karaktärer man skapar när man skriver. För tillfället har jag lite problem med slutet som blev lite väl naivt. Det svåra är att få det hela trovärdigt även om det bara är en simpel novell. Det gäller att komma ihåg att ingen är perfekt. Vissa personer har mer gott i sig och vissa har mer ont i sig. Jag lånar egenskaper och blandar fritt.