Morgonstund har guld i mund

Vaknade, eller väcktes, redan vid fyrasnåret och nu sitter jag här i arla morgonstund när klockan visar 05.27 och har redan druckit morgonkaffet och rullat ut soptunnan till vägkanten. Den klara solen är på uppgående och det ser ut att bli en klar dag. En katt ligger på stolsryggen bakom mitt huvud och den andra vid mina fötter.
Valborgshelgen bjöd på alltför kyliga nordanvindar så vi skippade brasor och 1:a majtåg. Däremot hade vi grillmiddag med vännens barn och barnbarn plus några av mina. Barnbarnsgrabbarna lekte tjuv och polis i rasande fart utan problem trots viss språkförbistring. En av dem pratade holländska, en finska och en svenska. Härligt!
Idag ska jag försöka ta tag i en del småpyssel och skriva ihop en inköpslista och en att göralista. Våren är hektiskt och arbetskrävande, men samtidigt himla kul och upplivande. En som livar upp, men som samtidigt ger lite kluvna känslor är amaryllisen som sent omsider behagar stå i sin fullaste blomprakt.