Fullt upp

Ännu en solskensdag och min födelsedagskompis dopdag! Livet känns underbart och lätt när vintern äntligen är över. Nu gäller det att njuta av ljuset, värmen och den skira grönskan och ta för sig allt man kan medan tid är.

I morse åkte syrran och jag iväg till kyrkogården för att skrubba bort lav och mossa från våra käras gravstenar. Tyvärr funkade inte förra veckans antimossbesprutning speciellt bra. Bättre blev det, men inte helt bra.
Hemma igen kom grannen med traktorn och grävde upp stubbarna som jag ville ha bort. Efterarbetet med att rensa bort rötter och återställa gräsmattan var ett jädrans slitgöra och min ork tröt så nu har jag att göra i morgon också. Det är frustrerande att inte orka göra det man så gärna vill göra. Den elektriska sågen spökar ännu i mitt huvud. Nu när krafterna sviker förstår jag till fullo betydelsen av funktionella trädgårdsverktyg. Synd bara att de är kostar massor av pengar.
Efter en välbehövlig dusch kom en bekant som ville ha hjälp med att komma igång med sin första digitalkamera. Det är konstigt men i stort varenda dag sedan jag gick i pension har varit roliga och innehållsrika och varje morgon vaknar jag och känner glädje.