Sol hela dagen!

Har varit utomhus, krattat, städat bodan och fyllt släpet med diverse skrot. Konstigt att skrotet liksom aldrig tar slut. Har också äntligen beställt plåtslagare till ett gammalt takproblem. Plåtslagaren kom, tittade, tog fram tumstocken, antecknade och lovade åtgärder inom några dagar.
Mina armar och nacken mår inte gott av krattandet, men med täta pauser går det sakta framåt. Gick ut hårt tidigt i morse när jag krattade grusinfarten. Gruset har en tendens att under vintern flytta på sig mot sidorna. På hösten krattar jag alla gräsytor ordentligt, även om jag vet att löven borde få ligga kvar och "tuggas" sönder av diverse mikroorganismer. På hösten är jag oftast i prima form med ork i musklerna, annat är det om våren. Ett tag kändes det riktigt tungt och jag hade lust att halta in och ringa och beställa flera ortopediska ingrepp.