En pengavinst skulle passa bra just nu

Vaknade av dripp dropp från sovrumstaket och rusade upp som skjuten ur en kanon. Det regnade ute och jag förstod att det fanns ett läkage någonstans där regnet hittade in. Ringde plåtslagaren som kom och hittade ett stort hål i en blyplåt. Nu är den  utbytt och hoppet står till att det inte behöver kostas på något mer för att få det tätt igen. Har också beställt nya underhållsfria vindskivor av plåt eftersom mina stora barnbarn förbjudit mig att gå upp på taket.
Underhåll blir det gott om denna vår, väntar bara att det ska bli torrt väder så att träet torkar. Förutom kittning, målning och annat renoveringsjobb har jag trädgårdsdrömmar att förverkliga. Önskar jag hade tillgång till en liten grävmaskin. Tänker ta bort mina risiga syrener som aldrig har återhämtat sig efter diverse frysningar och beskärningar. Men mest av allt önskar jag mig en hammock att sakta vaggas till ro under lata sommardagar ... ja, jag menar när allt underhåll är fixat och klart.