Sommartider hej hej!

Vaknade pigg och alert redan vid sexsnåret och förväntade mig strålande morgonsol, men icke, det snöade istället.Kröp istället tillbaka under täcket och halvslumrade medan katterna förde oväsen för att få upp mig. De tuggade på elsladden till sänglampan, klöste upp garderobsdörrarna och busbråkade med varandra. De vet minsann vad som får liv i mig. I skrivande stund stryker de sig mot mina ben och jamar klagande och nu handlar det om att de vill ut och spana på de kvittrande småfåglarna som retfullt sitter på rad högt upp på hängrännan. Katter ser till att få som de vill och det uppskattar jag. Sådan matte sådan katt!
Emil som liten och hans favoritleksak den roliga blomman den finns inte kvar.

Idag ska de sista små blomplantorna omplanteras. Sedan är det klart och alla tillgängliga bord är proppfulla med små liv. Upptäckte glädjande att fjolårets Jätteverbena som jag köpte som liten planta i Holland har övertlevt vintern. Idag ska den också få ny jord i sin kruka. Tra la la la så härligt det är att gå mot sommar ...