Städvirus

Vaknade på städhumör och har fått gjort massor. Hela huset doftar såpa. Medan jag var i onläget passade jag på att skruva upp två hyllkonsoler, men missade lite så nu är den ena en centimeter lägre vilket innebär att hyllorna lutar ... och naturligtvis syns det.
Det borde vara lag på att alla kvinnor ska ha en välutrustad verktygslåda med funktionella och helst maskindrivna verktyg som gör småjobb lätta att fixa själv. Det ska inte behövas en karl för en ynka tavelspik. Min låda är proppfull, men ändå saknas det en hel del. En eldriven såg av något slag skulle inte vara helt fel, tycker det är skitjobbigt att såga "för hand". Måttband finns i lådan och det borde jag ha använt idag.
Under min skoltid fanns inget som hette trä/metallslöjd för flickor. Nix, vi fick vackert ha syslöjd med en fröken som kallades för Sprättan. Träslöjd för flickor fanns inte ens på tankekartan. Fast kanske lika bra det för killarnas slöjdlärare var en galen filur som misshandlade dem med en gummislang. Men jag tackar min lyckliga stjärna för att jag hade en pappa som lät mig vara med när han jobbade och som tålmodigt visade och förklarade. Det har jag haft stor nytta av, även om allt inte blir rätt i första försöket.