Mygg och äppelblom

Myggen har anlänt så nu blir det till att söka fram myggstift, myggspiraler och citrondoftande ljus. Grannens äppelträd är vitt som nyfallen snö, har aldrig sett något liknande. Mitt äppelträd verkar också ställa till med rejäl blommning, men knappast lika överdådigt som det  hos grannen. Hoppas att det finns insekter nog att pollinera, annars blir det dammvippan som får sköta befruktningen. Förra sommaren vippade jag runt i mitt äppelträd och skickade sedan vippan vidare till dotterns äppelträd som inte är självpollinerande och det funkade.

Som alla dagar denna veckan har denna inneburit barnbarn. Bara ett ♥ av mina sju har saknats. Vännen har också kommit hem från bilköparresan i Tyskland med nyförvärvet. I morgon återgår jag till måleriarbetet igen. Huspanel ska grundas innan snickaren kommer till veckan. Sedan måste mina blomplantor ut i rabatterna. Har nog aldrig förr varit så här sen med plantering.