I byggbranschen

I morse kom äntligen snickaren och det har inneburit att även jag varit engagerad i diverse hantlangningsjobb uppe på garagetaket. Min snickare är 80 år och har egen byggfirma. Han åtar sig numera mest mindre byggjobb, men jobbar trots sin ålder mer än 8 timmar per dag. Jag frågade hur han burit sig för att vara så vigulant och han svarade:
- Hårt jobb från det jag var ung.
Han har också ont i höfter och lite här och där men tycker precis som jag att det är värst när man stannar av och ska i gång igen. Bäst är att vara igång hela tiden.
Att äntligen få bytt panelen på södergaveln får en tung sten att falla från mitt hjärta. I morgon tror jag att han gör klart och då är det målning som gäller för mig. När jag grundmålade alla plankorna häromdagen sade jag enligt vännen en gång per timme;
- Helvete vad jag hatar att måla.