Söndag

Solen gassar och blodtörstiga mygg i stora hjordar surrar i jakt på naken hud och värmeslagsvarning har gällt för södersidan av min tomt. Det är sommar när den är som bäst! 
Blomplantorna har buskat till sig ordentligt och börjat blomma så smått och tomaterna i växthuset är förhoppningsvis lusfria vid det här laget. Klematisen verkar också ha tagit sig så nu hoppas jag få se några blommor innan höstkylan slår till. Äppelträdet fullständigt dignar av hundratals äppelkartar, men jag tror inte att trädet orkar bära allt det ställt till med. Förra året föll 70 procent till marken och kvar blev drygt trettio som mognade till saftigt rödkindade äpplen.
 
 
Idag möttes mina barnbarnshundar och bekantade sig så smått. Unghunden Vira var ivrig att bekanta sig med lilla Molly som för säkerhets skull höll sig nära sin matte. Mina katter är måttligt förtjusta så de får tidvis hålla till i eget rum några dagar framöver.