Söndag hela veckan lång

Ett halvt urdrucket vinglas står bredvid mig och en skinkmacka har precis slunkit ner i magen. Idag sken solen och det har varit riktigt skönt och sommarfint. Jag har klippt halva gräsmattan, haft barnbarnsbesök, varit på hälsa på visit och ätit supergoda toscabullar och målat en vägg med röd färg. Tyvärr glömde jag bort den engelska barnmorskeserien så nu får jag se den på svt.play och det går väl också an. Fortfarande är det lite svårt att hålla reda på veckodagarna och jag förstår grannarna i 80-årsåldern som säger att de har söndag varje dag numera. Det verkar gälla även mig och inte mig emot.
I dag för 58 år sedan föddes mina tvillingbröder. Jag var fem år och minns det som om det vore igår. Vi bodde som alltid om somrarna ute i bagarstugan och när jag vaknade var mamma inte hemma. Ve och fasa, det hade aldrig hänt tidigare.Hon hade åkt taxi mitt i natten till Bodens BB. Pappa jobbade med djuren och lillsyrran och jag fick äta frukost inne hos våran faster som också bodde på gården. Bodens BB meddelade att det blev två pojkar och jag minns att pappas mungipor räckte ända upp till öronen. Faster däremot fick nog en chock för hon råkade strö salt istället för socker på fruktkrämen. Åren har gått alldeles för fort.