På resande fot

Idag har himlen varit grå och temperturen har sjunkit till jackapåläge. Nu i kväll duggar det lite lätt och jag är glad att gräsmattan är klippt för annars blir hela tomten ett fult elände om gräset hinner växa för högt. Som vanligt har det blivit en kvällspromenad runt på tomten och i kväll har jag stått och sniffat in rosendoften från hansarosorna. Taggarna till trots är den underbar i både färg, storlek och doften som lyfter till paradisiska höjder.
 
 
I morse åkte jag mot Piteå tillsammans med en av mina barnbarnsflickor och det var minsann en trevlig resa. Vi hann prata om viktiga ting. I Piteå mötte vi upp min äldste barnbarnspojke och sedan vände vi tillbaka mot Luleå där vi åt thaimat och gick en shoppingrunda. Ingen av de här två är något shoppingfreak så jag fick tjata om att de kanske skulle kunna hitta något i klädväg om vi gick in någon affär, men icke. Det blev jag själv som reafyndade en vit spetstunika á la 60-tal.
 
   
 
Efter en mellanlandning  hos dottern är jag helt plötsligt ensam igen med katterna. I mitt fall betyder inte ensam att livet är trist på något sätt för det är faktiskt så att jag trivs väldigt bra i mitt eget sällskap och behöver dessutom mycket ensamtid för att må riktigt gott.