Fredagspyssel

Började dagen med en rejäl sovmorgon efter en skön natt visserligen med avbrott för en blodsockerdipp som innebar upp och äta trots att jag inte var det minsta hungrig. Som diabetiker borde jag ha ett inrutat liv med regelbundna och nyttiga måltider, men lagad mat förekommer tyvärr inte alltför ofta i det här huset. Jag är ungefär som Pippi Långstrump när det gäller ordning och reda för i kväll åt jag först lite godis och sedan Bullens varmkorv. 
Efter en välbehövlig dammsugningsräd blev det katternas tur att få pälsvård och därefter tog jag tag i utejobben och fick faktiskt gjort en hel del som irriterat ögat i flera veckor. Det är konstigt att vissa saker blir liksom överhoppade dag efter dag fast de inte ens kräver någon ansträngande arbetsinsats. Nu är i alla fall stora risiga busken rensad och ogräset ryckt ur grusranden runt huset, gräskanter trimmade och flera kärror gräsavfall kört till skogs. Glad, ja rent av lycklig blev jag av att lilla göteborgsekplantan hade fått pyttesmå perfekta ekblad. Funderar på hur jag ska plantera den för att den ska överleva vinterkylan. De vita smultronplantorna som också hämtades i Göteborg förra sommaren har bär på gång som snart är mogna.