Flow

Ida
 
Ännu en strålande högsommardag som började med att måla ett färgvarv på fönsterbågarna, därefter åkte jag iväg till dottern och njöt i skuggan bland blommor, tuppens ljudliga kukeliku, samtal om livet och barnbarn som satt utomhus och målade akvarell.
Hemma igen hoppade jag i målarkläderna och började något motvilligt att måla långa garageväggen. Efter en knapp timme insåg jag att målandet flöt på riktigt bra och då bestämde jag mig för att måla helt klart för att få det ur världen. Nu blänker väggen faluröd och inga skavanker syns - ännu. I vanlig ordning hade jag förstorat det här målandet till ett jätteprojekt och så tog det bara några ynka timmar. Mycket vånda helt i onödan. På söndag är den här projektetappen klar och sedan blir det några dagars avkoppling i trevligt sällskap.