Så var mitt 2011

Gjorde du något 2011 som du aldrig gjort förut?

Slutade yrkesarbeta, blev pensionär och var cirkelledare i en skrivarkurs


Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?

Nix, men min kusin fick tvillingar och hans mor som är en god vän äntligen blev farmor.


Dog någon som stod dig nära?

Tack och lov ingen.


Vilka länder besökte du?

Finland, Holland och Spanien.


Är det något du saknar år 2011 som du vill ha år 2012?

Trygg ekonomi och färre utlägg för  bilreparationer.


Vilket datum från år 2011 kommer du alltid att minnas?

Den 1 september då jag blev pensionär.


Vad var din största framgång 2011?

Att jag lyssnade på min kropp och bestämde mig för att sluta jobba.

Att jag anlitade en snabb, duktig och billig snickare till brotaket.


Största misstaget?

Att jag inte bytt bil tidigare och att jag inte sagt upp alla Telias tjänster tidigare.


Bästa köpet?

En teve till vardagsrummet och en energisnål frysbox.


Vad spenderade du mest pengar på?

Bilen.


Gjorde någonting dig riktigt glad?

Att det går bra för alla mina barn och barnbarn. Att flera av mina barnbarn är i en skolmiljö där lärarna tar itu med mobbning på direkten.


Vilka låtar kommer alltid att påminna dig om 2011?

Har svårt för låtnamn, men är väldigt trofast mina gamla godingar som till exempel Songbird med Eva Cassidy.


Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?

Mycket gladare!


Vad önskar du att du gjort mer?

Bjudit mina vänner på fler fester av olika slag. Gjort mer verklighet av mina drömmar.


Vad önskar du att du gjort mindre?

Ätit mindre socker.


Blev du kär i år?

Nykär i en liten hundvalp vid namnn Vira.


Favoritprogram på TV?

Anno 1790.


Bästa boken du läste i år?

Har lyssnat på så många, men Änglamakerskan är riktigt bra.


Största musikaliska upptäckten?

Att min sångröst är ett hopplöst fall.


Något du önskade dig och fick?

Att alla mina nära och kära ska vara friska och ha det bra.


Något du önskade dig och inte fick?

Säkert en massa, men inget jag kommer på just nu.


Vad gjorde du på din födelsedag 2011?

Det är ju ett tag sedan, men har för mig att det blev en hel del kaffedrickande.


Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?

Så klart var förra vinterns dyra elräkningar ett stort bekymmer plus att jag hade behövt pengar till olika reparationer i mitt hus. Mer pengar hade varit ett plus.


Vad fick dig att må bra?

Lugn och ro att göra det jag värderar högt som till exempel trädgårdsarbete, att med alla sinnen ha tid att vara närvarande i det som sker just då.


Vilken kändis var du mest sugen på?

Ingen. Jo förresten kanske poliskonstapel Dåd ....


Vem saknade du?

Mina nära och kära som inte längre finns med oss. Mamma mest.


De bästa nya människorna du träffade?

Vännens syskon med familjer.


Mest stolt över?

Att jag vågade ta steget att sluta yrkesarbeta.


Högsta önskan just nu?

Fortsatt lugn och ro, att det går bra för alla mina barn och barnbarn och att jag lyckas skrapa ihop pengar till att göra nödvändiga reparationer i mitt hus.