Umeå by snöstorm

I fredags övrraskade vännen mig med en umeåresa, bo på hotell och hälsa på äldsta barnbarnet. Näst äldsta barnbarnet följde också med till kära storasyster. Som alltid känns det superlyxigt med sköna hotellsängar och stor hotellfrukost.
Vädret ställde till med snöstorm så vi bestämde oss för att åka hemåt lördageftermiddag. Det var ett klokt beslut för det har drivit och vräkt ner snö idag.Har varit ute och skottat tre gånger och egentligen skulle jag gå ut en fjärde gång för som vanligt kom plogbilen precis när jag avslutat och dressat av snömunderingen. Plogvallen får banne mig vänta till i morgon. Snödrivan längs tomtgränsen är högre än mig, alltså över 1,61 meter - och ännu är det långt till vår.

Vi gick en sväng i klädaffärerna och faktsikt hittade jag en hel del tänkbart. Gillar modet just nu med färggranna tyger med blommor, blader och pärlor. Lite av folklore på det mesta. En luleåresa är inplanerad med vännerna ... klädaffärer och karlar är ingen superbra kombination ... även om min vän och barnbarnet får guldstjärna för tålmodigt väntande.