Småsnärjigt

Efter gårdagens gympapass med snöskotteriet har den här dagen varit lugn på det fysiska området. På förmiddagen åkte jag impulsivt iväg med dottern till GK:s i Morjärv och inhandlade några förbrukningsvaror plus en tröja. Därefter kom två gosiga barnbarn och en glad hundvalp hit och tillbringade några timmar hos farmor i väntan på att pappa skulle hämta dom. Därefter raskt iväg till skrivarkursen för några trevliga timmar. Det var bara halva styrkan närvarande så det fanns gott om tid för att dela med sig av det de duktiga deltagarna hade skrivit till denna gång. Det är en otrolig skatt som deltagarna bjuder på. Jag blir nästan rörd av tacksamhet när jag tänker på deras generositet. Därefter raka spåret till affären för att inhandla tårtingredienser och lite annat smått och gott. Nu är tårtan och kladdkakemuffins fixade och inget av dem blev riktigt som jag hade förväntat mig, men säkert ätbart ändå.
Den här veckan är lite väl tjock för en pensionär och jag inser att det är dags att börja göra noteringar i almanackan för att inte ta på mig för mycket. Livet är underbart och det doftar vår, kan knappast bli bättre.