Fredagsmys med barnbarn

Igår fick jag inbjudningskort till middag från två barnbarn. De hade själva komponerat menyn, skrivit inköpslista och varit med till affären. Det yngre barnbarnet, 6 år, hoppade av kockjobbet i sista stund men storasyster snart 9 år hade dukat fint och lagat mat i flera timmar. Först bjöd hon på fruktig fördrink. Därefter blev det vitlöksbröd toppat med ost. Varmrätten bestod av pasta, grönsaker och kryddiga köttbullar. Som krona verket bjöds glass med jordgubbströsslade chokladbollar. Mamma fanns till hands som stöd i bakgrunden. Mycket gott och en trevlig början på helgen.
Idag var det vår i luften. Härliga tider! Bara några grader kallt, ljust och soligt. Någon gång under morgontimmarna, medan jag ännu sov, hade ett lätt snöfall pudrat omgivningen med stora mjuka snökristaller. Otroligt vackert!
Igår skröt jag för en av grannarna att jag inte ens varit förkyld på flera år. Idag har jag lättare huvudvärk och känner mig lite småkrasslig....