Mitt år

 

 

Frihetskänsla är det som präglat året allra mest. Mitt första år som pensionär har varit underbart. Äntligen äger jag all min tid! Eftersom jag klev in i mammarollen som 17-åring och samtidigt alltid yrkesarbetat varvat med utbildningar, ansvar för gamla föräldrar och barnbarn är det först nu som jag är fri att göra det som faller mig in.

Friheten har gett mig tid till återhämtning och ork att pyssla om mig själv, huset och tomten och inte minst att umgås med barn och barnbarn. Det har varit en glädje att tvätta, skrapa, måla, tapetsera, gräva, odla, umgås och inte minst av att njuta av förverkligade drömmar. Det har varit lätt och roligt att göra jobb tillsammans med vännen. Karlakraft är inte att förringa.

Jag är också glad för att jag har modet att hålla i skrivarkurser och att vara medmänniskor till stöd som gode man.

Jag känner en stor tacksamhet över att alla mina nära och kära i familjen och vännerna och även jag själv har det gott och är hyfsat friska.

Jag tror inte att jag skulle göra någonting annorlunda om jag fick göra om hela året. Kanske skulle jag hålla lite hårdare i börsen emellanåt för just nu är det verkligen ebb i kassan. Suck!

 

 

  • Inför det nya året 2013 önskar jag god hälsa till alla mina nära och kära inklusive mig själv och mina vänner.
  • En större penningvinst skulle komma som en glad och välbehövlig överraskning och skulle med all säkerhet stänka lite guldkant på alla kära runt mig.
  • Om jag ska önska något stort och samhälleligt förutom fred i världen så är det att kompetensbristen i alla skolformer lyfts fram i ljuset och åtgärdas snabbt som attan för våra barns skull och för allas vår framtid.