En doft av jul

 
I år behöver jag inte sjunga om plastgranen som står så grön och grann i stugan trots att alla för mig kända julgransförsäljare hade slut i sina lager och att min bagagelucka har frusit fast så det blev ingen skogstur. Däremot såg jag att det stack upp en grön och snöfri grantopp ovanför en snödriva  nedanför grannens hus och tänkte att om jag har en hiskelig tur så kanske någon av grannarna har fått en gran över. Jag ringde ena grannen och vips var jag en julgran rikare. Fin är den också. Kanske lite väl gles och med något kutig nacke men den doftar jul precis som den ska. Har inte hängt på allt jox, men anar att mer hängs upp då barnbarnen anländer. Speciellt de två äldsta som vill att allt ska vara som det alltid har varit. 
 
Aldrig har jag väl känt ett sådant lugn dagarna före jul som detta år. Jag är inte helt nöjd med julklapperiet eftersom jag har för lite pengar för att kunne ge det jag helst skulle vilja ge till mina nära och kära. Det känns lite fjuttigt men nu hoppas jag på en rejäl lottovinst i kvällens dragning. Någon gång sker det och just nu skulle det passa perfekt.