Dunlätta flingor och datavirus

Stora dunlätta snöflingor har sakta dalat genom luften och det var en lätt fröjd att skyffla bort dem från infarten. Utejulgranarna har blivit sagolikt julfina nu när grenarna är täckta av nysnö. Ännu känns det långt till jul, men om jag ser på almanackan river paniken i ryggen. Idag blev det i alla fall lite julbak fast inte i den omfattning jag hade planerat. Det saknades alltför många ingredienser, men i morgon då jädrans blir det först en handlingstur och sedan ska degarna sättas. 
Min dator krånglar, misstänker att jag har fått något virus som lurar virusprogrammet. Fick en indikation om att jag hade skickat ett väldans trevligt mail till en person som jag verkligen inte har skickat något till. Faktum är att jag inte skickat några mail alls den senaste tiden. Konstigt. Jag hoppas att mina vänner hör av sig om de fått konstiga mail från min adress. Flera gånger har datorn varit omöjlig att slå av trots vanliga kommandon och till sist har det bara varit kvar att ta ur batteriet.