Visdomständer och visdomsord

 
De senaste veckorna har det värkt lite svårdefinierbart i en tand, eller kanske i några tänder. I morse tog jag tjuren i hornen och beställde tid. Jag fick komma till en mycket duktig, trevlig och pedagogisk kvinnlig tandläkare som sakligt förklarade och fick mig med på noterna att dra ut en tand som borde ha tagits bort för många år sedan. Varken bedövning, borr eller själva dragningen gjorde det minsta ont och nu är jag är helt slut av anspänning men känner en otroligt stor lättnad över att det är gjort. Det gick faktiskt jättebra (som alltid) och all fruktan var i onödan.
När jag ska till tandläkaren infinner jag mig alltid i god tid för att hinna bläddra igenom massor av inredningstidningar, resetidningar och annat spännande. Idag hittade jag en tidning med många ordspråk och just det här fastnade i min hjärna:
Livet består inte av att vänta ut stormarna. Det handlar om att lära sig dansa i regnet"
Väntan har aldrig varit min grej och regnet har aldrig hindrat annat än utomhusmålning.