Variation

 
Vissa dagar blir inte som planerat men ändå blir det bra dagar och ibland till och med bättre. I dag var en sådan dag. Började dagen tidigt med en rejäl städning och därefter ett kort inhopp på mitt gamla jobb för att sedan hasta iväg på shoppingresa med dotter och ett barnbarn. Hemma igen åkte jag iväg på godmansuppdrag och sedan kröntes kvällen med att en liten nattgästande tjej kom hit till gamla farmor. 
I morgon då ska det minsann skrapas, slipas, kittas och målas ... förutsatt att min onda höft lugnar ner sig en aning till dess. Vissa dagar är besvärliga, ena benet kan inte på några villkor röra sig rakt framåt och då får jag försöka linka framåt i sidled vilket säkert ser ut helknasigt. Tack och lov är de bättre dagarna övervägande och just nu längtar jag intensivt efter halstrad fisk ...................