Regn och rusk

 
Molnen hänger tunga och kylslaget regn har smattrat mest hela dagen. På förmiddagen åkte snuviga barnbarnet som sovit över alldeles tätt intill mig iväg med dottern och fler barnbarn till klädaffären och inhandlade huvtröjor och annat som är praktiskt att ha i skolan. Upprörande att flickjeans är så tajta och smala att fötterna knappt slipper ut ur byxbenen. Oansvarigt att småflickor utsätts för att känna sig feta fast de knappt når upp till normalvikt. Tröjor till tonårstjejer är också nog så urringade för att passa till vardags. 
 
I går var jag hem till en av mina skyddslingar som precis hade fått feber och var allmänt risig och i natt hade jag snuviga barnbarnet i sängen så nu hoppas jag att min kropp vinner slaget mot de elaka virusarna. Tacksamt länge sedan jag varit sjuk. Peppar, peppar ta i trä!