Överrumplad

 
Varje höst är det likadant, jag blir liksom överrumplad av hösten och allt som jag hade tänkt göra och trodde jag hade gott om tid för blir plötsligt bråttom värre. Det ena handlar så klart om målning som varit sommarens långkörare. I och för sig är en del helt klart medan annat inte ens är påbörjat. Men det som är kvar irriterar inte mitt eller någon annans öga när man svänger in på gården så jag simmar nog lugnt vidare. 
Det andra handlar om mattor som ska tvättas. Långa besvärliga femmetersmattor, varav julmattan är viktigast. Nu är det bara att hålla tummarna för att det blir torrt väder med lagom blåst så att de torkar istället för möglar.
Det tredje är träden jag vill köpa och plantera istället för de ynkliga syrenerna på tomtgränsen. Det blir nog inte heller av på grund av att det kostnaden. Suck!
Idag har det varit vilodag men i morgon hoppas jag känna mig i form igen för fönstermålning.