Överraskning

 
Dagens roligaste överraskning kom med posten. Ett stort grönt vaddert kuvert smockfyllt med upplevelser för ögon, smak, doft, hud och alla övriga uppfunna sinnen. Det var kära Evelina som hade bestämt sig för att överraska mormor. Nu har jag bland annat en tidning med 101 nya idéer, kanske får jag välbehövliga tips på förändringar. Medan jag läser kan jag knapra på god choklad och vila huvudet på en kudde där det står Världens bästa mormor omsvept av dofterna från the och ljus. Det blir en riktig lyxkväll.  
 
Natten bjöd på regn men redan under förmiddagen lättade molnen något och temperaturen steg till hela arton plus. Riktigt överraskande skönt. Jag passade på att putsa några fönster plus att möblera om i vardagsrummet. Ommöbleringen kändes inte bra så nu står allt på sin gamla plats igen. Känner för att införskaffa något som tillför färg eller form, vet inte riktigt vad ...