Nordliga vindar

Jordgubbsblommor
 
Det var hösthälsningar i dagens vindar och det känns sorgligt även om hösten också kan vara en fin och färgstark tid, men inte är det kul att tänka på det stora mörkret som komma skall.
I kväll köpte jag en hel kasse glödlampor så att det blir ljus i mitt hus om kvällen. De senaste veckorna har glödlampa efter glödlampa gått sönder av någon konstig anledning. Mitt hus behöver fler lampor av olika slag men lilla kattfröken är ett stort problem när det gäller elsladdar så jag måste komma på en gnagsäker lösning så att det inte händer en tråkig olycka.
 
Vännen har åkt til sitt och jag har målat ett tredjevarv, eller fjärdevarv, på projektet och nu väntar nästa etapp nämligen vardagsrumsfönstren så nu gäller det att styra kittsprutan så att det går att få till ett hyfsat resultat åtminstone på altansidan där man ser fönstren på nära håll. Ska försöka ta mig i kragen och börja skrapandet redan i morgonbitti.