Morgonfunderingar

Gårdagens tandläkarbesök dränerade fullständigt min kropp på all kraft och energi. Idag känns det bättre fast det värker lite dovt i en tand som fick en provisorisk fyllning ... oroande med tanke på att det blir helg och att endast en jourtandläkare finns tillgänglig någonstans i länet. 
Det finns nackdelar med att bo här uppe i norrbotten när det gäller till exempel vägar, kollektivtrafik, sjukvård och annan samhällsservice men i övrigt överväger fördelarna med råge. Aldrig skulle jag kunna ens i min vildaste fantasi kunna tänka mig att bo i en storstad. Att bo i en storstad skulle få mig att känna mig som en hamster inklämd i en liten bur med ett ständigt snurrande smutsigt och gnisslande hjul, men däremot är det är kul att för någon dag ta del av storstadens utbud.
 
 
 
I min värld har statusprylar och sådant som eventuellt får mig att framstå i bättre dager inför andra väldigt liten betydelse. I mina ögon är vi alla av samma skrot och korn, bär på liknande bördor och ingen fasad lurar mig. Genom livet har jag mött människor som lagt stor omsorg vid att köpa bilar, kläder och skor som signalerar den samhällsklass de helst vill höra till. Klädkoder i all ära men det kan lätt bli en smula patetiskt när det liksom inte stämmer med personen i övrigt. Att förstå sig på koder kan öppna många dörrar på livets väg, men om det bara handlar om att putsa sin yttre fasad är det inte mycket värt.