Lång dag

Min lilla kattfröken Ida ville ha upp mig redan strax efter tre i natt vilket är rekord hittills. Halv sex gav jag och vännen upp och efter några koppar kaffe var vi redo för lite snickeriarbete. Nu är spjälorna i farstubron på plats. Tack vännen! Ytterligare en sten föll från mitt ♥. 
På förmiddagen kom två av mina barnbarn hit medan föräldrarna var ute på hjortronmyren. När vännen och barnbarnen åkt hem tog jag tag i dammråttorna som samlats medan jag varit i huvudstaden. Nu doftar här såpa och kattlådan är så fräsch den kan bli. Skönt.
I kväll har syrran och jag varit och tittat till våra käras gravar och det var ingen munter syn. Rosorna är i princip döda i brist på vatten. I morgon kavlar vi upp ärmarna och planterar nytt. Om vädret vill blir det trädgårdsarbete hela morgondagen, gräsklippning och ogräsrensning så långt jag orkar. Min problemhöft är en plåga som snart får mig att ligga på operationsbordet igen. Faktiskt ett riktigt elände med utsliten höft. 
Det har varit en lång dag och nu är jag trött.